nedjelja, ožujka 23, 2008

Probija se tunel kroz Biokovo


Konačno počeli radovi na probijanju tunela Sveti Ilija kroz Biokovo, javlja Slobodna Dalmacija
Radnici Hrvatskih autocesta započeli su s radovima na probijanju tunela Sveti Ilija kroz Biokovo!
Naime, još u utorak ispaljene su prve mine u utrobi Biokova, dok je u srijedu teška mehanizacija “Hidroelektre niskogradnje” i splitskog “Konstruktor-inženjeringa” započela s odvozom materjala, te bušenjem same planine.
- Početkom ovih radova u potpunosti je aktivirano gradilište na sjevernom portalu tunela Sveti Ilija. Radovi će biti završeni kada tunel bude pušten za sav promet, a to je prema našem planu negdje sredinom 2010. godine. U našem planu je i izgradnja prilaznih cesta prema čvorištu autoceste Zagvozd na kojem se upravo obavljaju opsežni radovi - kazao je član Uprave Hrvatskih autocesta ing. Mario Lovrinčević.
Ipak, od predstavnika Hrvatskih autocesta nismo uspjeli doznati kakav će biti pristup čvorištu autoceste Zagvozd i samom portalu tunela Sveti Ilija jer je to, prema Lovrinčevićevim riječima, u ingerenciji Hrvatskih cesta.
No, ono što je vrlo zanimljivo zasigurno je činjenica da će čvorište autoceste Zagvozd, a time i spoj velikog dijela Imotske krajine na cestu biti u funkciji u studenom ove godine, kada će biti i otvorena autocesta sve do čvorišta Ravča u Vrgorcu. Kompletna trasa do Ploča bit će gotova do kraja 2009. godine.
Pristupne ceste
Kako će se Imoćani priključiti na autocestu, a time i na portal tunela Sveti Ilija, za sada je neizvjesno, s obzirom na činjenicu da su tek u pripremi radovi na projektiranju, ishodovanju dozvola, te izradi glavnog projekta za novu cestu, koja bi od graničnog prijelaza Vinjani Donji išla do čvorišta autoceste u Zagvozdu. Tunel kroz Biokovo gradit će se u sklopu nove ceste Baška Voda - Zagvozd - Kamen most pokraj Imotskoga duge 30 kilometara, čija je vrijednost 850 milijuna kuna.
Također, već je najavljeno da se vožnja tunelom Sveti Ilija neće naplaćivati. Tunel Sveti Ilija biti će dug ukupno 4100 metara. Osim tunela, gradit će se i pristupne ceste, i to s obje strane Biokova. Podsjetimo, nakon što je raskinut koncesijski ugovor o gradnji tunela kroz Biokovo s tvrtkom “Mediteran Union tuneli”, u vlasništvu Ljube Grepe, država je formalno preuzela pravo na probijanje i gradnju tunela.
Temeljem sporazuma o raskidu ugovora Županija se Grepinoj tvrtki obvezala vratiti 550 tisuća dolara, a HAC gotovo osam milijuna kuna potrošenih na pripremu dokumentacije i ishođenje potrebnih dozvola.

Nema komentara: